“GUEST” té la forma d’un diari de viatge. Al llarg d’un any, aproximadament, s’enregistren els diferents encontres, retrats, observacions, descripcions, indagacions, cròniques i petits successos esdevinguts en el marc de festivals de cinema a Vancouver, Bogotà, Sao Paulo, l’Havana, Mèxic DF, Nova York, Boston, París, Tübingen, Lisboa, Hong Kong, Varsòvia, Jerusalem. Aquests enregistraments poden adoptar la forma de l’apunt fugaç, o la del desenvolupament seqüencial, el registre de “cinema directe” o el “film poema”. Darrere d’aquest trenat d’apunts, aparentment fruit de l’atzar, s’hi dibuixen línies temàtiques, personatges recurrents, relacions de causa-efecte, que sembla que sostenen una trama subterrània. A cadascun d’aquests fragments hi batega, inherentment, un film; la situació, el conflicte, el personatge que hauria de gestar-lo. “Allò observat” es manifesta com un estadi primer, essencial i inesgotable, del cinema.