Bèsties del sud salvatge

En una oblidada i orgullosa comunitat, instal·lada en una zona pantanosa formada pels revolts del riu Mississipi, apartada del món per una immensa presa, on la petita Hushpuppy, de sis anys, és a punt de quedar-se òrfena. Fa temps que la seva mare es va anar, i el seu adorat i eixelebrat pare sempre està de festa. La Hushpuppy ha d’arreglar-se-les com pugui enmig del no-res, envoltada d’animals semisalvatges. Percep la natura com una fràgil xarxa poblada de coses que viuen, respiren i suen aigua, i que l’univers depèn de que tot encaix a la perfecció. Però quan una tempesta eleva les aigües al voltant del seu poble, el seu pare emmalalteix de sobte, i la Hushpuppy descobreix que l’ordre natural que tant estima és a punt d’esfondrar-se. En un intent desesperat per reparar l’estructura del món i així salvar al seu pare i la seva llar, aquesta diminuta heroïna haurà d’aprendre a sobreviure a una catàstrofe imparable de proporcions èpiques.

Veure més detalls de la fitxa

Bojos a Alabama

Peter Joseph, a qui tots li diuen Peejoe, té dotze anys i viu en una petita localitat del sud d’Alabama. La seva rutinària existència es veurà alterada quan la seva tia Lucille, que acaba de matar el seu marit, decideix anar-se’n a Hollywood per triomfar a la televisió. Mentre espera notícies d’ella, sentirà a parlar per primera vegada de marits que abusen de les seves dones.

Veure més detalls de la fitxa

Naqoyqatsi

Naqoyqatsi en la llengua Hopi significa, món en guerra, vida plena d’assassinats mutus, guerra com a mitjà de vida, violència civilitzada. En aquest documental, que completa la Trilogia Qatsi, es revisen els conflictes bèl·lics de la humanitat i el ràpid desenvolupament de la tecnologia, fent èmfasi en la forma en què estan transformant el món, i a l’ésser humà que fa d’aquests avenços una fi i un mitjà de vida en si mateix.

Veure més detalls de la fitxa

Powaqqatsi

Powaqqatsi significa en el llenguatge hopi «vida en transformació» on es mostra la preferència de la tecnologia sobre la naturalesa i les cultures antigues, i com la manifestació d’aquesta manera de vida natural desapareix a causa de l’elecció de viure sense control. Representat per imatges del tercer món, impressions de les cultures natives d’Àsia, Índia, Àfrica i Sud-americà, retrats i detalls de tradicions amenaçades, un enfrontament amb els assoliments culturals i restes de tribus i races.

Veure més detalls de la fitxa

Koyaanisqatsi

Koyaanisqatsi ens mostra d’una manera dramàtica el contrast entre el mitjà natural i el construït per l’home, i com aquest últim ha portat a que la Terra perdi el seu equilibri. Mostra el paisatge urbà en diferents realitats, comercial, domèstica, vial, industrial, d’entreteniment, totes com una repetició infinita en competència amb el medi ambient. Res més que dir, només gaudir d’aquesta excel·lent obra cinematogràfica que a més compta amb la composició d’un mestre de la música incidental com és Philip Glass.


Koyaanisqatsi és un vell vocable dels indis Hopi per expressar la idea de ”vida fora de l’equilibri”. S’inspira en les profecies Hopi que ”excavar les riqueses de la terra és cridar el desastre”, que ”en apropar-se el dia de la purificació es teixiran teles d’aranya d’un extrem a l’altre del planeta”, i finalment que ”podria ser que algun dia sigui llançat del cel un receptacle de cendres que cremi la terra i evapori els oceans”. Amb aquestes tres idees la pel·lícula crea un escenari narratiu que es recolza en una tècnica cinematogràfica singular: la d’accelerar les imatges fins a crear un veritable efecte de vertigen a l’espectador.

Veure més detalls de la fitxa

Territori Al-Qaeda

Els polèmics avions militars nord-americans no tripulats, els drones, castiguen a la penombra de l’opinió pública diversos llocs del planeta a la recerca de cèl·lules terroristes d’Al-Qaeda. Més d’una dècada després del començament de l’anomenada guerra contra el terrorisme del president Bush i just 10 anys després de la sagnant aventura militar iraquiana, dues estratègies que van aconseguir el contrari del que pretenien, ens preguntem per la força d’Al-Qaeda.

Veure més detalls de la fitxa

Això no funciona, o potser sí?

El 13 de juny del 2010 es van celebrar eleccions generals a Bèlgica. Els acords per formar govern es van allargar durant un any i mig. Durant tot aquest temps, Bèlgica va viure amb un govern federal en funcions, però el país va continuar funcionant sense que es notés. Per què?


Aproximació a la realitat institucional, social, cultural i econòmica de les regions estat que integren Bèlgica: Brussel·les, Flandes; Valònia i la Comunitat Germanòfona. Amb una extensió similar a la catalana i uns onze milions d’habitants, a Bèlgica es parlen tres llengües: neerlandès, francès i alemany. Un país on cada comunitat lingüística viu d’esquena a l’altra.

Veure més detalls de la fitxa

Tornar a néixer

En Diego i la Gemma senten un immens amor l’un per l’altre. Tanmateix, la impossibilitat de concebre un fill entela la felicitat de la parella i converteix la maternitat de Gemma en una obsessió. En l’entorn més hostil, una Sarajevo destruïda per la guerra, el destí acabarà oferint-los de la manera més cruel i inesperada aquest fill que desitgen. Anys més tard la Gemma torna a Sarajevo amb el seu fill Pietro, per assistir a una exposició en memòria de les víctimes del setge que inclou fotografies de Diego, i haurà d’enfrontar-se al seu passat.

Veure més detalls de la fitxa

Oratori de guerra

«War Oratorio» és un llargmetratge musical i una declaració artística de la globalització de la guerra al segle XXI. Rodat a l’Afganistan, el Caixmir i Uganda, el programa utilitza la potent juxtaposició del documental i la música per explorar el món de la guerra al nostre segle.
Un oratori clàssic encarregat especialment i celebrat a Europa fa d’eix vertebrador de la pel·lícula, en què es van intercalant històries reals de tres individus notables implicats en la guerra. El llibretista és Michael Symmons Roberts, guanyador del premi Whitbread Poetry l’any 2005. Músics d’aquestes tres zones de conflicte, que han vist com la guerra afectava les seves vides, toquen plegats en aquest llargmetratge.

Veure més detalls de la fitxa

El darrer mestre d’aixa

El Darrer mestre d’aixa ens apropa a un ofici pràcticament desconegut: el dels mestres d’aixa, els homes que fa 3000 anys van començar a construir a les nostres costes els primers vaixells de fusta per a la pesca i la navegació comercial. En Fèlix Gibernau, de la família coneguda com els Esteveta, n’és el personatge central, com a darrer representant de les quatre generacions de Mestres d’aixa que, a les costes de Blanes, han estat mantenint viu aquest ofici, ara ja gairebé extingit i del que ens parlen també representants de l’Arxiu Municipal de Blanes i del Museu Marítim de Barcelona.

Veure més detalls de la fitxa

Cavall Fort – 1967 – Cavall Fort – 83

Editorial:
Portada: La Mare de Déu del Blau: Llegenda lleidetana il·lustrada per Llucià Navarro, L’humor de Solís, El rei astut: Per Maria Novell, Do,Re,Mi,Fa,Sol,La,Si…Gat: Per Josep Vallverdú. Els Recs al Segrià: Per Josep Lladonosa,
Els aprenents: Per Miquel Juncadella,…..i a més gil pupil·la, pitof, Quina Trepa, La patrulla dels Castors, l’inefable Felip, en Jep i Fidel.

Veure més detalls de la fitxa

Cavall Fort – 1967 – Cavall Fort – 85

Editorial:
Portada: A. Pedrola. Fra Miquel de Califòrnia, Helena i els joc valents: Per Martí Olaya, Els perillosíssims felins: per Jordi Elias, La Flauta dels sis forats:
Una nova aventura d’en Jan i Trencapins, (creada per Peyo), un lladre dins de casa: Per Guillem Viladot, Les curses de cotxes: Per Miquel Sobré, ….i a més : Gil pupil·la, La patrulla dels Castors, Quina Trepa, Pitof, Jep i Fidel.

Veure més detalls de la fitxa

Cavall Fort – 1967 – Cavall Fort – 87

Editorial:
Portada d’en Cesc. L’humor de Solís, Jocs Valents,La setmana de la vella filadora: Per Rafael Tasis, El tresor de l’illa dels cocos: Per Joaquim Carbó, Edison i la bombeta elèctrica: Per Francesc Nicolau. Temps de Quaresma, Temps de penitència: Per Mossèn Bassó, …i a més L’inefable Felip, Jan i Trencapins, Pitof, Quina Trepa, Notícies vàries, La patrulla dels castors, Jep i Fidel.

Veure més detalls de la fitxa

Cavall Fort – 1967 – Cavall Fort – 89

Editorial:
Portada: Madorell, L’humor De Fr.Mac, Parlem D’astronàutica: Per Sebastià Estradé, L’oreneta Maricel: Per Ernest Corral I Coll Del Ram, El Telèfon: Per Francesc Nicolau, La Casa Sota La Sorra: Guio De Joaquim Carbó I Dibuixos De Madorell, …I a més L’inefable Felip, Jan i Trencapins, Pitof, Quina Trepa, Noticies Varies, La Patrulla dels Castors, Jep I Fidel.

Veure més detalls de la fitxa

Cavall Fort – 1967 – Cavall Fort – 90

Editorial:
Portada: Sant Jordi, L’humor De Cesc, Petit vocabulari del llibre i la impremta, Aventura en terres d’Egipte: Per Maria Novell, Els tres cavallets de colors: Per Elvira Elias. Com arreglar una font: Per Jaume Ciurana, El Mostre del Mar (Groutchmeuh!!) : Una nova aventura de L’aví Quim (Remacle)…I A Més Jan I Trencapins, Pitof, Quina Trepa, Noticies Varies, Pere Vidal, Jep I Fidel.

Veure més detalls de la fitxa

Cavall Fort – 1967 – Cavall Fort – 93

Editorial:
Portada Cesc, L’humor d’Estall, El món de cada dia: Per Robert Saladrigas,L’home que parlava a la babalà: Per Maria Novell,La gent de les múltiples veus: Per Jordi Elias. El jardí: Per Mª victòria Argimon,El Camí entre les roques:Per Mª Fe Blasco,El Patuf: Per Jordi Trens…I a més , Jan I Trencapins, Pitof, Quina Trepa, Noticies Varies, L’avi Quim, Pere Vidal, Jep i Fidel.

Veure més detalls de la fitxa

Ciència Ficció, Fantasia i Terror per a tothom

Aneu a la barra d'eines