Tot i que és el millor agent antiterrorista de la nació, Jack Quinn vol deixar el joc de l’espionatge. Però la nit abans de l’última missió falla en un enfrontament amb Stavros, un terrorista perillós i enigmàtic, i això el condemna al confinament a la Colònia, un lloc de retenció per als espies massa perillosos per quedar lliures i massa valuosos per ser eliminats. La dona de Quinn, a punt de tenir un fill, queda indefensa davant el desig de venjança de Stavros. L’única esperança que té Quinn per sortir d’aquesta situació és un traficant d’armes.
Les neus del Kilimanjaro
Malgrat haver perdut el lloc de treball, Michel viu feliç amb Marie-Claire des de fa trenta anys. Els seus fills i els seus néts els omplen d’alegria. Tenen amics molt propers. Estan orgullosos de les seves activitats sindicals i polítiques. Les seves consciències són tan transparents com les seves mirades. Però aquest benestar se’n va a prendre vent quan dos homes armats i emmascarats els colpegen, els lliguen i s’escapoleixen amb les seves targetes de crèdit.
Tarzan
La Kala, una goril·la femella, troba un nen orfe a la jungla, i decideix adoptar-lo com el seu propi fill malgrat l’oposició de Kerchak, el cap del clan. Al costat de Terk, un graciós mico, i Tantor, un elefant una mica neuròtic, Tarzan creixerà en la jungla desenvolupant els instints dels animals i aprenent a lliscar entre els arbres a velocitat de vertigen. Però una expedició s’endinsa en la jungla i Tarzan coneix la Jane, descobrint qui és realment i quin és el món al que pertany…
Zohan: llicència per pentinar
Zohan és un agent dels serveis secrets israelians molt competent. Però la vida que porta no el satisfà i aprofita l’experiència per fingir la seva mort. D’aquesta manera es trasllada d’Israel a Nova York i allà fa realitat el seu somni: convertir-se en perruquer i estilista. Tanmateix, el passat d’agent secret no li serà fàcil d’oblidar.
L’home de la cornisa
Un home amenaça de suïcidar-se llançant-se al buit des de la cornisa d’un hotel. Arriben els curiosos i els bombers. S’activa tot el dispositiu mediàtic i morbós que comporten aquests esdeveniments. Però hi ha alguna cosa darrere d’aquesta posada en escena, la representació amaga una altra història…
La gran aventura de l’abella Hutch
Després de quedar separada de les seves companyes quan el seu rusc és atacat per sorpresa per un grup de vespes, la petita abella Hutch s’embarca en una aventura fantàstica a la recerca de la seva mare, l’Abella Reina. En el seu viatge, la petita abella fa amistat amb tota mena d’insectes estranys, com l’eruga Kunekane o l’escarabat Poncho. A més, al arribar al poble de Sepiatown coneix l’Amy, una nena de bon cor que toca l’harmònica en soledat i que és capaç de comunicar-se amb els insectes. Després de salvar-la del pregadéu Kamakichi, l’Amy es fa amiga del Hutch i li promet que l’ajudarà a trobar la seva mare.
Karate Kid
En Daniel Larusso arriba a Los Angeles procedent de la costa est dels Estats Units disposat a fer nous amics. No obstant, es converteix en el blanc dels atacs dels Cobres, un hostil grup d’estudiants de karate, quan comença a sortir amb l’Ali, l’antiga xicota del líder del grup. En aquesta situació, no té més remei que demanar-li ajuda a en Miyagi, un mestre d’arts marcials, per a què li ensenyi karate. Sota la tutela d’en Miyagi, en Daniel desenvolupa no només les seves aptituds físiques sinó també la seguretat en sí mateix que necessita per superar tots els obstacles.
Lorax, a la recerca de la trúfula perduda
Un personatge simpàtic i malhumorat alhora lluita per protegir el bosc de l’acció contaminant del cobdiciós propietari d’una fàbrica.
Amélie
Amélie Poulain és una noia de 22 anys que ha crescut en una família força peculiar. Ara es guanya la vida fent de cambrera en un cafè de Montmartre. Amélie viu sola i busca l’amor i el sentit de la vida. Un dia troba una capsa plena de records d’infantesa amagada al seu pis i Amélie decideix buscar-ne el propietari i, d’aquesta manera, fer-lo feliç.
Blancaneu (Mirror, Mirror)
Nova versió en clau de comèdia del conte de la Blancaneu narrat des del punt de vista de la malvada madrastra. Set valerosos i rebels nans ajudaran a Blancaneu a reclamar els seus drets al tron que li pertany per naixement, i a conquistar al Príncep amb el qual pretén casar-se la temible Reina.
Història del cafè (para todos)
La crisi econòmica ha situat les autonomies en el punt de mira. Però com va començar tot? Qui va demanar autonomia després de la mort de Franco? Per què es van crear disset autonomies? Per què es va generalitzar el “café para todos”? Aquest reportatge ha volgut anar més enllà de la polèmica actual i ha volgut tornar als orígens: al naixement de l’estat de les autonomies, ara fa més de trenta anys.
Els idus de març
Un jove comença a treballar com a cap de premsa d’un candidat que es presenta a les eleccions primàries del Partit Demòcrata. Durant la campanya tindrà la oportunitat de comprovar fins on es pot arribar per aconseguir l’èxit polític.
Cavalca amb el diable
1861, Guerra de Secessió (1861-1865). Al mateix temps que els exèrcits s’enfronten en el camp de batalla, a la rereguarda, els partidaris de la causa sudista practiquen la guerra de guerrilles. En un lloc de la frontera entre Kansas i Missouri, Jake Roedel i Jack Bull Chiles, dos amics de la infància, s’uneixen a un grup guerriller. Els actes de crueltat per part de tots dos bàndols produiran en ells una profunda transformació.
Món Cavall Fort
«Cavall Fort» ha creat tot un món en els seus 50 anys d’història. Ha estat pioner en l’ús de la llengua catalana en els mitjans de comunicació, en la il·lustració i en la creació d’un imaginari col·lectiu. La revista ha estat plataforma de llançament i difusora de l’obra de nombrosos artistes plàstics i escriptors. Alhora ha introduït importantíssims personatges del còmic europeu. «Cavall Fort» també ha estat motor d’altres iniciatives culturals, especialment en l’àmbit teatral i cinematogràfic.
El documental «Món Cavall Fort» explica aquesta riquesa a través dels personatges de ficció més emblemàtics de «Cavall Fort», com Ot, el bruixot, Jep i Fidel, Pesquis i Baliga, i Cresques, i els protagonistes de carn i ossos: els autors i els lectors de la revista. Aquesta narració juga a fons amb els recursos gràfics de la publicació. És un relat amè i estèticament molt d’acord amb la realitat de «Cavall Fort», que no pretén fer una història de la revista, tot i que els seus 50 anys hi són, evidentment, presents.
En concret, es destaca el paper de la revista en l’àmbit de la llengua aplicada a la comunicació, el còmic i el disseny gràfic, l’art plàstic i la il·lustració, i la literatura.
Noms com Joan Miró, Antoni Tàpies, Frederic Amat, Ràfols Casamada, Joan Guinovart, Salvador Espriu, Pere Calders, Josep Benet i Jornet, Avel·lí Artís Gener s’afegeixen a creadors íntimament vinculats a «Cavall Fort» com Joaquim Carbó, Joaquim Vallverdú, Albert Jané, Mercè Canela, Cesc, Josep Madorell, Picanyol, Pilarín, Fina Rifà, Joma, entre d’altres.
«Món Cavall Fort» es planteja amb motiu del cinquantè aniversari de la revista, però la seva vigència va més enllà d’aquest moment concret.
Alta societat
Film dividit en diversos episodis a l’estil de “Short Cuts” o “Magnolia”. Drama fosc, amb uns personatges irremeiablement abocats a situacions que amenacen l’estabilitat de les seves vides. Viuen en una societat en la qual els privilegis i l’origen social ja no garanteixen la seguretat i el benestar; en canvi, els valors i principis materialistes, com els diners, la bellesa i l’èxit, s’han convertit en els fonaments de la vida.
El padrí 3
Michael Corleone, hereu de l’imperi de don Vito Corleone, intenta rehabilitar-se socialment i legitimar totes les possessions de la família negociant amb el Vaticà. Després de lluitar tota la vida es troba cansat, i centra totes les seves esperances en trobar un successor que es faci càrrec dels negocis. Vincent, el fill il·legítim del seu germà Sonny, sembla ser l’escollit.
L’experiment Goebbels – 1 de 2
Joseph Goebbels havia nascut a Renània el 1897, fill d’un comptable fervorosament catòlic. Nen malaltís, intel·ligent i solitari, afectat des de petit per una coixesa que li va impedir servir a l’exèrcit, va cursar estudis superiors gràcies a les beques i, el 1921, es va doctorar en literatura a la Universitat de Heidelberg. Frustrat en les seves ambicions intel·lectuals i amargat per la manca de reconeixement, el 1922 va ingressar en el moviment nazi, on el seu talent com a comunicador i la seva energia el van incorporar aviat al nucli dirigent, malgrat les ferotges rivalitats internes.
Cada cop més interessat pels mecanismes d’adoctrinament de les masses, va estudiar el model de la propaganda soviètica i va transformar el partit nazi en un partit església, amb el Führer com a déu, els comunistes i els jueus com a dimonis, etcètera. “Quin és el primer manament d’un nacionalisocialista?”, preguntava un catecisme redactat per Goebbels el 1930. “Estimar Alemanya per damunt de totes les coses, i el camarada de raça com a tu mateix”.
Poques setmanes després de la presa del poder, el març de 1933, el doctor Goebbels -tal com es feia tractar per distingir-se dels nazis d’acció als als que menyspreava- ocupà un nou càrrec fet a la seva mida: ministre d’Educació Popular i Propaganda; és a dir, cap de l’enorme maquinària cultural, mediàtica i de control ideològic d’un Tercer Reich cada cop més totalitari. Durant els mesos i anys següents, Joseph Goebbels va perfeccionar i expandir els mitjans i les tècniques de persuasió política: va depurar la premsa, va potenciar la ràdio i la televisió, va posar sota estricte control la literatura i el teatre, l’esport i el cinema, les arts plàstiques i la música. Tot plegat, amb l’objectiu d’homogeneïtzar els 65 milions d’alemanys aris en el motlle del racisme, del culte a la força, del nacionalisme agressiu i de l’obediència cega a Hitler. Sense aquest gran treball de seducció col·lectiva, ni el desencadenament de la Segona Guerra Mundial ni els crims que el nazisme hi va cometre no haurien estat possibles.
L’experiment Goebbels – 2 de 2
El segon documental comprèn els anys de 1937 a 1945, i toca diversos exemples de la tasca adoctrinadora i manipuladora de Joseph Goebbels al capdavant de l’aparell de comunicació nazi: des de l’apropiació del festival d’òpera wagneriana de Bayreuth fins a les justificacions de la Nit dels Vidres Trencats, el gran pogrom antisemita del novembre de 1938, o del pacte dels nazis amb els soviètics de l’agost de 1939, pròleg de l’inici de la Segona Guerra Mundial.
Va ser, però, a partir d’aquell 1 de setembre quan el paper polític de Goebbels va assolir la màxima importància. El ministre de Propaganda del Reich, erigit en una mena d’intermediari entre el Führer i el poble alemany, va esdevenir la verinosa llengua del nazisme en guerra, la veu de les amenaces apocalíptiques de Hitler, l’orador estrella dels grans actes de masses al Palau d’Esports de Berlín. I, al mateix temps, Goebbels era qui controlava amb mà de ferro la censura, i qui encarregava els films propagandístics destinats a justificar la persecució contra els jueus, o la lluita contra Anglaterra, o, més tard, la resistència enfront dels soviètics. Partidari màxim de la guerra total, el doctor Goebbels es va comprometre a fons amb els objectius exterminadors del sistema nazi, com ho proven nombrosos passatges dels seus Diaris.
En aquest sentit, la maquinària que ell dirigia va ser molt més important que la Gestapo de cara a mantenir la cohesió i la resistència de la societat alemanya sota les bombes aliades i amb els exèrcits enemics cada cop més a prop, de cara a alimentar, contra tota lògica, la quimera de la victòria. Només el suïcidi del Führer li va fer perdre les esperances, no pas les conviccions ni les lleialtats. Dos dies més tard, l’1 de maig de 1945, després d’haver mort els seus sis fills -els noms dels quals començaven tots per la lletra “H” en homenatge a Hitler-, Joseph Goebbels i la seva esposa Magda se suïcidaven al búnquer de la Cancelleria. Aquella, que havia estat considerada la família ària ideal, no podia caure a les mans de l’Exèrcit Roig, i l’orgullós doctor Goebbels no estava disposat a suportar, a diferència d’altres jerarques nazis, ni la captivitat ni un judici com el de Nüremberg.
Bola de Drac Z 4: El SuperGuerrer Son Goku
Un asteroide gairebé destrueix el planeta Terra, i una nau espacial surt del seu interior. El nou terror és Lord Slug, un alienígena nòmada que, amb els seus seguidors, planegen destruir tota la vida a la Terra. I l’únic que el pot aturar és en Goku!
I ara, on anem?
En el camí que porta al cementiri del poble, una processó de dones de negre afronta estoicament la calor del sol estrenyent contra elles les fotos dels seus marits, dels seus pares o dels seus fills. Algunes porten vel, altres una creu, però totes comparteixen el mateix dol, conseqüència d’una guerra funesta i inútil.
En arribar a l’entrada del cementiri, el seguici es divideix en dos: un musulmà, l’altre cristià. Amb el teló de fons d’un país esquinçat per la guerra, “I ara, on anem?” Narra la determinació sense fissures d’un grup de dones de totes les religions per protegir la seva família i al seu poble de les amenaces exteriors. Demostrant un gran enginy, inventant estratagemes, unides per una amistat indestructible, aquestes dones només tenen un objectiu…
La caça de l’Àguila u
El general Frank Lewis lidera una polèmica missió per capturar a un grup de terroristes que s’han refugiat amb els rebels filipins. Però la pilot de l’helicòpter, la capitana Ami Jennings i la seva tripulació són abatuts sobre les línies enemigues, posant en perill la missió…
Tyrannosaur (Redenció)
Joseph, un vidu alcohòlic i dominat per la violència, troba l’esperança de la redempció en la Hannah, una treballadora de la caritat cristiana. En Joseph es burla de la fe de la Hannah i de la seva idíl·lica existència. Tanmateix, aviat descobrirà que la vida de la Hannah no té res de plàcida. Segons avança la seva relació, els dos arriben a adonar-se que, malgrat el dolor, l’amor i l’amistat poden trobar-se fins i tot en els racons més foscos.
Mishima, Una vida en quatre capítols [VOSC]
La pel·lícula repassa la biografia de Yukio Mishima, un dels escriptors japonesos més famosos del segle XX. Explica la seva turbulenta vida artística i mediàtica, així com els detalls més íntims de la seva complicada i contradictòria personalitat, i també el seu suïcidi ritual, que va commocionar el món l’any 1970.
Lluny d’ella
Fiona i Grant són un vell matrimoni que, després d’haver superat junts moments molt difícils, gaudeixen d’una vida còmoda i tranquil·la. No obstant això, aquest benestar trontolla quan Fiona comença a sofrir pèrdues de memòria; els seus freqüents i perillosos descuits fan que ella mateixa insisteixi a ingressar en una residència. A partir d’aquest moment, l’univers de Grant també es desestabilitza, portant-li a una vida nova en tots els sentits.
Taxi Driver
Per tal de suportar l’insomni crònic que pateix des del seu retorn del Vietnam, Travis Bickle treballa com a taxista nocturn a Nova York. És un home poc sociable que amb prou feines té contacte amb els altres, es passa els dies als cinemes per a adults i viu obsessionat amb la Betsy, una atractiva rossa que treballa com a voluntària en una campanya política. Després d’espatllar la seva incipient relació amb la Betsy, Travis no pot per menys que seguir observant com la violència, la sordidesa i la desolació s’apoderen de la ciutat. I un dia decideix passar a l’acció.
Els que no perdonen
Història d’una família de ramaders, els Zachary: Mathilda, la mare, Rachel, la filla, i tres fills, dels quals Ben és l’hereu. Kelsey, un vell boig, passa de tant en tant prop de la casa i els amenaça cantant i brandant un sabre. Es descobreix que Rachel no és filla de Zachary, sinó que és mestissa. Els colons la discriminen i en Kelsey vol assassinar-la, i per això Ben el mata. Els indis kiowa volen recuperar la noia, però la família està disposada a tot per defensar-la.
Tina Superbruixa i el viatge a Mandolan
La Tina Superbruixa rep una petició d’ajuda urgent de part del Gran Visir de Mandolan. Però arribar a l’exòtic regne no serà fàcil, perquè ha de creuar el cementiri de la fi del món i, a més, un enemic sinistre l’assetja.
Les males herbes
La Marguerite no tenia pas previst que li robarien la bossa de mà en sortir de la botiga. Encara menys que el lladre en llençaria el contingut en un parking. I en Georges, per la seva part, si s’ho arriba a imaginar, no s’ hauria pas ajupit a recollir-lo.
Indomable
Mallory Kane és una jove agent encoberta molt bonica a qui molts governs contracten per a tasques molt perilloses. Una de les missions és a Dublín, però fracassa perquè la traeixen. Haurà d’utilitzar totes les seves habilitats per escapar-se i tornar als EUA per protegir la seva família i venjar-se.
Fellini 8½
Després d’obtenir un èxit rotund, un director de cinema travessa una crisi de creativitat i intenta inútilment fer una nova pel·lícula. En aquesta situació, comença a passar revista als fets més importants de la seva vida i a recordar totes les dones a les que ha estimat.